Het concept “Burton”

Nostalgische funauto voor dagelijks gebruik
De Burton is gebaseerd op een 2CV onderstel. Daarom zijn kosten zoals brandstofverbruik, aanschafprijs, belasting, onderdelen en verzekering zo laag. De 2CV biedt een ideale basis door zijn eenvoudige maar doeltreffende techniek. Citroën heeft in 45 jaar ruim 5 miljoen Eenden gemaakt. De Eend is daardoor ongelooflijk goed uitontwikkeld en doordacht. De vering en wegligging van een 2CV zijn, voor iemand die er nog nooit in heeft gereden, een openbaring. Het gewicht van de Burton is ongeveer een derde lager en maakt remweg, acceleratie en vering nog beter dan bij een eend.

Ruimte
De bagageruimte van de Burton is groot. Via de afsluitbare achterklep is een bagageruimte van 610 liter bereikbaar (ongeveer 6 kratten bier!). Voorin bij de motor is nog eens 100 liter opbergruimte beschikbaar, voor bijvoorbeeld gereedschap of een tent.

Softtop of Hardtop
De Burton kan geleverd worden met een hardtop en een softtop. De hardtop is bedoeld voor dagelijks gebruik. De stoere vleugeldeuren zorgen voor een vlotte instap. De deuren zijn snel te verwijderen en kunt u kwijt in de bagageruimte, zodat u targa rijdt. De hardtop is getest bij extreme kou tijdens de wintersport.

De softtop is erg handig als nooddak tegen regen en kou. Het dak is erop en eraf in minder dan een minuut en kan makkelijk mee genomen worden in de kofferruimte of achter de bank. Het opklapbare frame in volledig van RVS.

Elke Burton anders
De mogelijkheden om de auto haar eigen gezicht te geven zijn legio. De body is leverbaar in 1600 RAL kleuren. De spatborden kunnen vervangen worden door cyclewings, er is keuze uit een voorruit of aeroscreens, 2CV dashboard of luxe klokken, 2CV velgen of sportvelgen enzovoort. Ook het interieur kan naar eigen smaak en budget worden ingericht.

Prestaties
De prestaties van de Burton zijn zoals men van een sportauto mag verwachten. Door zijn lage gewicht, de aërodynamische vormgeving en de goede wegligging heeft u eigenlijk al genoeg aan een standaard 2CV motor. Opvoeren is niet echt moeilijk. Het stappenplan begint met afgedraaid vliegwiel, grotere cilinders en een elektronische ontsteking. Opvoeren tot over de 180 km/u behoort tot de mogelijkheden.

Brandstofverbruik:
1:20

Gewicht:
480 kg

Maximale snelheid:
140-180 km/u

Opbouwen
De eerste fase is het demonteren van de donorauto en het gereedmaken van het rollend gedeelte. Daarna volgt de opbouw van de body, inbouwen van het interieur en de afwerking. Tenslotte wordt de auto door de plaatselijke RDW gekeurd.

Trackbacks /
Pingbacks

  1. go now

Geef een reactie


*